بره موم چطور به پیشگیری و درمان قارچ سیاه کمک می کند

 

بیماری کرونا باعث شده تا در برابر انواع بیماری ها حساسیت بیشتری داشته باشیم. قارچ سیاه به عنوان یکی از بیماری های قدیمی که از گذشته افراد مختلف رو درگیر کرده، چند وقتی است که بیشتر در کانون توجه ها قرار گرفته. این بیماری می تواند یکی از عوارض جانبی بیماری کرونا باشد، نه گونه ای از آن! اما اینکه بیماری قارچ سیاه را بشناسیم و برای مقابله با آن اقدام کنیم، موضوع مهمی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم. به ویژه در مورد نقش بره موم برای درمان یا پیشگیری از قارچ سیاه بیشتر صحبت کرده ایم.

قارچ سیاه چیست؟
قارچ سیاه نوعی عفونت قارچی است که به واسطه آلودگی خاک و ایجاد هاگ های آلوده و پراکنده شدن آن در هوا ایجاد می شود. این هاگ ها عموما از طریق بینی و دهان وارد دستگاه تنفسی شده و فرد را بیمار می کنند. البته ممکن است زخمی بودن پوست نیز باعث ورود هاگ های آلوده از طریق پوست به بدن شود.

به طور عمومی بدن انسان توانایی مقابله با این بیماری را دارد. یعنی حتی اگر هاگ ها وارد بدن شوند، باز سیستم ایمنی بدن می تواند با آن ها مقابله و شکستشان دهد. مگر اینکه بدن شما از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار باشد. به همین علت بیماری هایی که باعث نقص در سیسم ایمنی بدن می شوند، عاملی برای ابتلا به قارچ سیاه و جولان دادن آن در بدن هستند. بیماری هایی مثل سرطان، دیابت و... شانس ابتلا به قارچ سیاه را افزایش می دهند.

علت اصلی شیوع بیشتر قارچ سیاه در حال حاضر، تضعیف سیستم ایمنی بدن به دلیل ابتلا به کرونا یا داروهای مقابله با کرونا مثل کورتون است که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند. ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می تواند اثرات مخربی مثل ابتلا به قارچ سیاه در بر داشته باشد. همچنین داروهای ضد التهاب مثل دگزامتازون خطر ابتلا به قارچ سیاه را افزایش می دهند.

نکته خوب در مورد این بیماری این است که قارچ سیاه واگیردار نیست. یعنی از انسان به انسان یا از حیوان به انسان منتقل نمی شود. این یعنی شما در مواجهه با فرد مبتلا به قارچ سیاه مصون هستید. این بیماری به هیچ وجه نمی تواند حالت اپیدمی پیدا کند پس نگران جهش هایی شبیه به کرونا نباشید.

نقش بره موم در پیشگیری و درمان قارچ سیاه
در ماه های اخیر که بحث بیماری قارچ سیاه بیشتر مورد توجه قرار گرفته، برخی معتقدند که بره موم می تواند برای پیشگیری از قارچ سیاه مفید باشد. برخی حتی آن را ماده ای درمانی برای درمان قارچ سیاه بیان می کنند. علت توجه به بره موم برای مقابله با قارچ سیاه را می توان در سابقه این ماده طبیعی در مقابله با بیماری های مختلف و همچنین ترکیبات خاص درونی آن دانست.

به چند دلیل می توان بره موم را ماده ای مناسب برای مقابله با قارچ سیاه مطرح کرد. برخی از این دلایل باعث شده اند تا حتی از بره موم برای مقابله با بیماری هایی مثل سارس، کووید 19 و... نیز استفاده شود. به ویژه برای پیشگیری از قارچ سیاه، بره موم حتما اثرات فوق العاده ای از خود نشان می دهد.

با این حال باید توجه داشته باشید که مصرف بره موم برای درمان قارچ سیاه بدون تجویز پزشک کاری خطرناک و غیراصولی است. پس بدون نظر پزشک یا طبیب حاذق طب سنتی، به هیچ وجه از بره موم برای درمان قارچ سیاه استفاده نکنید.

بره موم؛ ماده ای ضد قارچ
بره موم یک ماده ضدقارچ است. خاصیت ضدقارچی این ماده طبیعی می تواند به تنهایی در برابر انواع هاگ و قارچ مقابله کند. خوشبختانه خواص ضدقارچی بره موم سال ها مورد تحقیق قرار گرفته و به اثبات نیز رسیده است. پس مصرف بره موم احتمالا می تواند جلوی رشد و تکثیر هاگ های قارچ سیاه را بگیرد. با این حال مصرف بره موم بدون تجویز پزشک اصلا مجاز نیست و نمی توانیم آن را به صورت خودسرانه مصرف کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن با بره موم
ویژگی دیگر بره موم که باعث شده تا از آن به عنوان داروی پیشگیری قارچ سیاه یاد شود، خاصیت اثبات شده بره موم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. از این ویژگی برای پیشگیری از کرونا و حتی درمان این بیماری نیز استفاده می شود. بسیاری از تحقیقات در مورد بره موم برای مقابله با انواع بیماری ها، حول محور همین موضوع یعنی تقویت سیستم ایمنی بدن انجام شده است.

بره موم به خوبی از پس تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن بر می آید. همانطور که در ابتدای این متن نیز بیان شد، مهمترین دلیل برای ابتلا به قارچ سیاه، ضعف یا نقص در سیستم ایمنی بدن است. مصرف بره موم در درجه اول برای یپشگیری از قارچ سیاه فوق العاده موثر است. اگر به هر دلیلی دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن خود هستید، با مصرف منظم و اصولی بره موم، سیستم ایمنی بدنتان تقویت شده و از بروز انواع بیماری های قارچی، ویروسی و میکروبی پیشگیری به عمل می آید.

به این دلیل که بره موم هیچ گونه عوارض جانبی ندارد، ماده ای موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از بیماری است. فرقی نمی کند هراسان از ابتلا به کرونا ویروس هستید یا نگران دچار شدن به قارچ سیاه یا حتی ابتلا به آنفولانزا، در هر صورت بره موم گزینه ای عالی برای پیشگیری محسوب می شود.

جایگزینی مناسب برای داروهای ضد التهاب
یکی از دلایل ابتلا به قارچ سیاه، مصرف زیاد داروهای ضد التهاب بیان می شود. جالب است که بدانید بره موم ماده ای ضد التهاب اما با کمترین عوارض جانبی است. در صورتی که طبیب طب سنتی یا پزشک موافقت کند و شما به جای داروهای ضد التهاب از بره موم استفاده کنید، خطر ابتلا به قارچ سیاه را از خود دور کرده اید.

بره موم از جمله بهترین داروهای ضد التهاب است که برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی مثل روماتیسم، کولیت و... استفاده می شود. در نتیجه اگر مبتلا به چنین بیماری هایی هستید یا به دلیل ابتلا به کرونا مجبور به استفاده از داروهای ضد التهاب شده اید، پیشنهاد می کنیم با مشورت پزشک، حتما از بره موم استفاده کنید.

مقابله با بیماری های زمینه ای
ویژگی دیگری که باعث شده تا از بره موم برای مقابله با برخی بیماری های ویروسی مثل کرونا یا بیماری های قارچی مثل قارچ سیاه استفاده شود، اثرگذاری بره موم بر روی بیماری های زمینه ای است.

بره موم می تواند روی بیماری های زمینه ای که شانس ابتلا به قارچ سیاه را بیشتر می کنند، اثر بگذارد. اثرگذاری بره موم بر روی سرطان و دیابت در تحقیقات مختلف علمی مشخص شده است. پس می توانیم از این ماده طبیعی برای پیشگیری یا کنترل بیماری های زمینه ای به ویژه بیماری های زمینه ای که داروهای آن ها منجر به کاهش توان سیستم ایمنی بدن می شوند، استفاده کنیم.

روش مصرف بره موم برای پیشگیری و درمان قارچ سیاه
نکته مهمی که در مورد استفاده از بره موم برای مقابله با قارچ سیاه وجود دارد، نحوه مصرف این ماده طبیعی است. بره موم خام نمی تواند اثرگذاری کافی بر روی قارچ سیاه را داشته باشد. همچنین اگر دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن خود برای پیشگیری از کرونا هستید، نمی توانید زا بره موم خام استفاده کنید.

عصاره بره موم که حاصل از بره موم فراوری شده استف گزینه ای عالی برای مقابله با قارچ سیاه است. مصرف عصاره بره موم که به صورت عصاره، قرص و کپسول بره موم، ترکیب عسل طبیعی با بره موم، سافت ژل بره موم و... می تواند گزینه خوبی برای مقابله با انواع بیماری ها به ویژه قارچ سیاه باشد.

فراموش نکنید که بره موم زمانی می تواند موثر باشد که به صورت منظم مصرف شود. اگر از بره موم به عنوان یک دارو استفاده می کنید که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، این ماده باید به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد. هر 12 ساعت یا نهایتا هر روز یک عدد در ساعت مشخص، میزان مناسبی برای مصرف بره موم فراوری شده به شکل های مختلف هستند.


سخن آخر !
پیشگیری یا درمان قارچ سیاه با بره موم امکان پذیر است. با این حال باید حتما توجه داشته باشید که این بیماری چیست و چه ویژگی هایی دارد و چطور می توان با مصرف بره موم جلوی آن را گرفت. در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی پیرامون بره موم و اثرگذاری آن بر قارچ سیاه صحبت کردیم که می تواند در این شرایط بحرانی مفید باشد.